להתקבל לכיתת מחוננים
בלוג

להתקבל לכיתת מחוננים

יש יותר טוב מלקבל ווטס אפ כזה על הבוקר?!
אמא של תלמיד שלי כותבת-
״הי ענת, רציתי לספר לך שעמית עבר את המבחנים בכתב לתכנית נחשון, כולל כתיבת טיעון! בכתב יד! ילד שלפני חצי שנה לא הייתי מאמינה שמסוגל לכתוב בכתב ידו משפט אחד קריא, שהיינו כפסע מלוותר על הכתיבה לגמרי, כולנו, כולל צוות בית הספר שלו, ובטח לא לכתוב טיעון קצר, קריא ובהיר – אשכרה עבר את המיונים, שניגשו אליהם 300 ילדים! לגמרי בזכותך (טוב, גם בזכותו 😜) תודה רבה! ♥️״

שמחה וחום בלב שלי. אסירות תודה על שאני יכולה לתת ויש מי שאוהב לקבל ומצליח.
(תכנית נחשון – תכנית למחוננים מצטיינים בהוד השרון).

קרא עוד ←
חווית כישלון – מה עושים איתה?
בלוג

חווית כישלון – מה עושים איתה?

בורחת מזה , אבל הפעם לא. שיעור תנועה ואני לא מצליחה. לא מצליחה לטפס לגובה, להרים את עצמי לאן שאני רוצה ואז גם נפצעתי בקטנה. איך זה? אני שואלת את עצמי, בפעם שעברה הצלחתי יותר. ואז זרם התודעה מתחיל לזרוק לעברי- ״טוב, עכשיו זה עכשיו, מה הקשר לפעם שעברה? אני רוצה להצליח , אני לא מצליחה״, תחושה של כאב מתפשטת מהשרירים לכיוון בית החזה והבטן ומהמחשבות לכל מקום. אז עולה גם הפחד ותחושת עלבון צורבת
והנה היא במלא תפארתה- חווית כשלון.
אני מחזיקה בה ומתבוננת, מה זה הישות הזו? לוקחת צעד אחורה ולא מצמידה את החוויה אלי. זה מתפוגג מעט, כי אני רואה שהכשלון הוא לא אני, הוא פרשנות מסויימת שלי לסיטואציה של חוסר הצלחה למה שקבעתי לעצמי שאני רוצה.
אני לא חייבת לרצות בדיוק את זה, אני לא חייבת לרצות בדיוק לבצע באופן הזה, אפשר לשנות אסטרטגיה ואז התוצאה תשתנה. אפשר לחוות את חווית הכשלון אבל להבין שזה לא בהכרח רע.
והאם יש בכלל הבדל בין טוב לרע כפי שאני תופשת אותו כרגע? לפעמים מגיעים אלי ילדים ללמוד ואני רואה שאין להם כלים ואסטרטגיות להתמודד עם חווית כשלון נמשכת צורבת שיש להם בלימודים. והילד מזדהה לחלוטין עם ישות הכשלון וחווה את עצמו ככשלון, הוא והכשלון חוברים לאחד. הרבה עבודה ומודעות יש להפעיל עוד לפני שניגשים בכלל ללמידה כדי להפריד ולראות שאני והחוויה שונות הן. אז היום הקסם הוא שהתחברתי לרגע לחווית הכשלון והזדהתי איתה ואז התחלתי לפרק אותה ממני, לראות שרק במחשבות שלי יצרתי את החוויה הזו. טוב לחוות את זה כי לפעמים אני שוכחת איך זה מרגיש ואז ההתנגדת של הילד ללמוד הופכת להיות לי קשה. אני נדבקת במחלת ההזדהות ורק אם אני זוכרת לא לקחת על עצמי את הוירוס הזה אפשרי שאשחרר את הילד מההצמדות שלו לחווית הכשלון. השחרור הזה הוא אקט של אהבה ורק מתוך אהבה אפשר ללמוד.
אז ראשית אני משחררת וקוראת לאהבה לבוא… משם הכל אפשרי, אפילו הצלחה…

קרא עוד ←
תלמיד מתנגד !
בלוג

תלמיד מתנגד !

שחר כשהגיע לשיעור הראשון מיד הביא התנגדויות, לא קורא, לא מסתכל עלי, בוכה כשמפסיד במשחק או אפילו כשרואה מצב שעשוי אולי להפסיד במשחק, ורוב תשובותיו לשאלותי- לא ולא ולא. אמא שלו הזהירה אותי מראש שיש לו התנגדויות…
אז נתתי לו לנצח. תמיד. זה מדהים עד כמה כשיש צורך לנצח, הילד לא רואה שנותנים לו לנצח. הוא פשוט נהנה. בזהירות הכנסתי למשחקים אלמנטים לימודיים- צלילים, צרופי צלילים, אחר כך מילים.
עכשיו כדי לשחק יש לקרוא…
ותוך כדי משברים ששחר עבר בלימוד כאשר הוא חישב וראה שהנה הוא כנרא עומד מול כשלון- דיברנו ושאלתי- זה כל כך רע להרגיש שאתה עומד לא להצליח? אולי זה שאתה חושש לא להצליח גורם לך להלחץ עוד יותר ואז באמת אתה לא מצליח?
או שאלתי- אולי להרגיש שלא הצלחתי זה לא כל כך נורא? מה אכפת לי… זה רק משחק…
ואולי שחר, כשאני מנצחת אותך פעם בהמון זמן… אולי תתן לי מחמאה, שיהיה לי טוב בלב… אתה יודע, חברים רוכשים כשעושים לאנשים טוב. ומחמאה זה עושה טוב.
אז אחרי עבודה של חצי שנה יחד, שחר נכנס היום כמו תמיד למרחב הלימודי שלנו, מהמהם כאריה. יש לו הימהומים כאלה… ועיניו החומות רושפות, פניו המסותתות והיפות בהבעה נחושה. התישב והראה לי שהביא עימו ספר לקרוא. הוא הלך לספריה ובחר ספר! הוא קורא מאד יפה עכשיו…. וכששיחקנו היום והעזתי לנצח אותו הזכרתי לו שאני אוהבת מחמאות והוא אמר- שיחקת טוב ענת… וכבר לפחות חודשיים שהוא לא בוכה מתסכול באמצע השיעור. ולא צועק. הוא כתב היום סיפור בשיעור וצחקנו יחד מכך שהסיפור היה באמת מצחיק ומתוחכם. כשצחקנו הוא הביט בי, עיניו היו מחייכות.

קרא עוד ←
סימן לאהבה ולמידה
בלוג

סימן לאהבה ולמידה

מי זו המתוקה שנכנסה בחיוך מלבב שבאה ללמוד?
הביאה לנו לשיעור משחק שיצרה בעצמה- חבילה עוברת. עם משימות שהמציאה וכתבה.
כשתלמידה מתחילה לתכנן בעצמו את השיעור במקומי ולהמציא משחקים, להכין אותם בבית וללמד אותי- זה אושר גדול וסימן לאהבה ולמידה.
סימן לאהבה.

קרא עוד ←
הכנה לכתה א'
בלוג

הכנה לכתה א'

חגיגות פתיחת קורס הכנה לכתה א!
יוצרים, חושבים, לומדים ונהנים.
השתוללתי, מודה…

קרא עוד ←