לשחק כל הדרך אל הקריאה
בלוג

לשחק כל הדרך אל הקריאה

״להפסיד זה כמו חלון בתוך פיתה״.
ציטוט של ילד מוכשר בן 7 שמתקשה ללמוד לקרוא. וואלה הצחיק אותי. אנחנו משחקים בהרבה משחקים בשיעור והנה עוד כמה הברקות שהיו לו היום:
״את תמיד כחולים״.

״כל החיילים צופים בסרט- הסרט זה לנקום בכם!״

״אני יהפוך אותך לאגוז!״

״לא יודע מה לעשות…
המפלצת שלי קיבלה מכה!״

״מה היית עושה אם המפלצת היתה אמיתית והם היו אוכלים אחד את השני?!!!״

ובמשחק- כשהוא כמעט מנצח ואני חוסמת אותו- ״שובבה את…״

ולסיום המפגש: ״נטגן את המפלצות כשנהפוך אותם לאמיתיות ונאכל את הבשר שלהן? בא לך?! ענת, בא לך?!״ 😆🤓

איזה קסם של ילד!
ובין לבין למד לקרוא את הצליל E.

החיוך לא מש משפתי.

קרא עוד ←
ציון משמח
בלוג

ציון משמח

זה ציון שמרים מצב רוח!
נערה בכתה ו׳ שמגיעה שנה לשיעורים איתי העלתה את הציון שלה לאט ובטוח. הפנימה ותרגלה אסטרטגיות למידה והקפיצה תוך שנה את ההשגים שלה ב 30-40 נקודות במבחנים.
היא גאה בעצמה, אני גאה בה, אמא שלה חוגגת וכולם מאושרים.

קרא עוד ←
כתיבת חיבור כדי להתקבל לכיתת מחוננים
בלוג

כתיבת חיבור כדי להתקבל לכיתת מחוננים

אלון רוצה להתקבל לאחת מכיתות ההצטיינות בחטיבה. לשם כך הוא לומד אצלי כיצד ללמוד (אסטרטגיות למידה) וגם איך לכתוב חיבור. השבוע התמקדנו באיך כותבים חיבור טיעון. לשם כך יש להבין את הנחות היסוד של הטיעון וכן לדעת מהו הטיעון שכנגד. אבל… עזבו פרטים טכניים, הנה החלק הראשון של חיבור הטיעון שלו כפי שנכתב בשיעור שלנו:

"יש הטוענים שקשרים וירטואלים אינם "אמיתיים" ואינם עומדים בצרכים של בני האדם בקשר. טענה זו מסתמכת על הנחה שכאשר בני אדם מתקשרים באופן לא פיזי, הקשר ביניהם אינו אותו קשר כפי שיכול להווצר במפגש פנים אל פנים. אבל הנחת יסוד זו אינה מחוייבת, היא לא בהכרח אמיתית.
אני חושב שההנחה אינה נכונה ואני עומד לפרט מדוע.
בהתחלה קשרים ווירטואלים בהחלט עומדים בכל הצרכים של אנשים בקשר, מלבד הצורך במגע. הנה מספר דוגמאות:
א. הצורך בתמיכה: אדם בהחלט יכול לקבל תמיכה באינטרנט, אפשר לקבל יעוץ כמו בכל מקום אחר.
ב. אמון – במידה ואתה מדברם עם אדם אמין אתה יכול להאמין לו וזה יוצר אצלך תחושת אמון.
ג. קירבה – כשאתה מדבר עם אדם נחמד או מעניין או בעל כל תכונה "טובה", לאחר זמן אפשר להרגיש אליו קירבה, גם אם הוא לא קרוב אליך פיזית.
לכן תקשורת ווירטואלית יכולה לעיתים לשמש כתחליף לתקשורת פנים אל פנים, אך לא בכל המקרים."

בשיעור הבא נמשיך את החיבור… אני מחכה לאלון בקוצר רוח. למה? כי בעקבות הלמידה שלנו הוא התקדם מאד באופן שהוא מסדר את המחשבות שלו, כותב אותן באופן ברור ומסודר ומתמקד במשימה עד סיומה. הוא רכש אסטרטגיות למידה ועכשיו הוא יודע כיצד ללמוד.
בקיצור, אין לי ספק שכשיגיע הרגע הוא יכתוב חיבור מצויין כשירצה להכנס לכיתת המצטיינים בחטיבה. אני מחכה לאלון גם כי אני רוצה ללמד אותו ונהנת מכל רגע… ונראה לי שגם הוא נהנה, כי לרוב כשמגיע סוף השיעור הוא אומר: "מה?! כבר נגמר?! לא יכול להיות…" וזה גורם לי לחייך בשפתיים ועמוק בפנים בלב…

– וכן, בסופו של דבר הוא התקבל לכיתת המחוננים 🙂

קרא עוד ←
תעודת הצטיינות
בלוג

תעודת הצטיינות

כמה כיף כשאמא של תלמידה לשעבר שולחת לי תעודת הצטיינות של הילדה.
החמודה למדה אצלי הכנה לכתה א באופן רציני יותר מחצי שנה. והתוצאות ניכרות.
מי שמתחיל הכנה לכתה א עכשיו יגיע לכתה א:
יודע את כל האותיות והמספרים, מוכן להקשיב למורה וללמוד,
מאורגן עם כל החפצים ללמידה ומאורגן במחשבה,
לילד יהיה ביטחון,
יהיה לו הרצון ללמוד ואת השמחה ללמוד.
תנו לילד שלכם את מתנת ההצלחה והבטחון לקראת המעבר לכתה א.

קרא עוד ←
מבט של חיבור לבבות
בלוג

מבט של חיבור לבבות

מבט של חיבור לבבות, לא כל יום חווים.
היום הצטרף אבא של הילה לשיעור. הוא לא מאד רצה להצטרף אבל הילה לפעמים מתקשה להתחיל, משתהה לפני הדלת, מתעלמת מפניה אליה ועוד. סוגי המנעות שונים. לוקח לילדה המתוקה זמן להניע ולבוא. אז הזמנתי אותה פנימה ונכנסתי להמתין, היא הגיעה וישבה ושיחקנו. ואז הצעתי שהיא תקרא והבובה שלה (שהיתה לידינו) תקשיב, ואף נשאל את הבובה שאלות בסיום הקריאה. הילה הגיבה בהתלהבות וקראה במדוייק סיפור קצר.
פתאום שמתי לב שהאבא הפסיק לעבוד על המחשב לידינו והוא אוחז בפניו עם שתי ידיו… הרגשתי שהוא מתרגש וניסיתי לא להציץ אליו כדי לא להביך… אבל אז הוא הסיר את הידיים שלו והסתכל עלי עמוק לתוך העיניים במבט שמזמן לא ראיתי:
מבט של שמחה ואסירות תודה… של הקלה והשתוממות פנימית… השבתי לו מבט שקט. בכל זאת קצת הייתי מובכת ומצד שני שמחה. שמחה בשימחה שלו על שהבת שלו כל כך התקדמה וקוראת נפלא, שהיא משתפת פעולה וגאה בעצמה.
זה היה רגע שאין לו הסבר עד הסוף, של רגש טהור, חיבור לבבות.
אני נושמת אחרת, מה אפשר לומר, רק תודה.

קרא עוד ←