אני אוהבת אותי
בלוג

אני אוהבת אותי

תלמידה: ״אני מסתכלת עליך בשמונה עיניים!״
אני:״מעולה, אני סומכת עליך״
תלמידה: ״אני אנצח אותך!״
אני: ״ברור יפה שלי״
תלמידה:״ אני אוהבת אותי״ (מחייכת אלי בעיניים נוצצות)
אני בלב: תגידו לי, יש יותר טוב מזה?

קרא עוד ←
מאיה למדה אותיות – הכנה לכתה א'
בלוג

מאיה למדה אותיות – הכנה לכתה א'

מאיה שלא ידעה לזהות אותיות ומספרים, שלא ידעה לשבת בשקט ליד שולחן ולחשוב מסודר ורגוע.
מאיה למדה את כל זה ועוד המון דברים אחרים.
והיא הביאה לשיעור שלנו מתנה מכתבים שכתבה וציירה בבית, כתבה ״מאיה אוהבת״.
לא שאלתי אותה את מי היא אוהבת, זה ברור:
מאיה אוהבת את עצמה
מאיה אוהבת ללמוד
מאיה אוהבת את המציאות בה היא יודעת לכתוב.
מאיה אוהבת.
הלב מתרחב….

קרא עוד ←
סוד מתוק
בלוג

סוד מתוק

הילה באה אתמול לשיעור אחרי שבועיים שלא התראנו, היא היתה בחו״ל. ילדונת מלאת מיץ עסיסי תוסס של החיים. ישר הודיעה לי שהיא מאד מתרגשת לקרא כתה א׳, שתכף נגמר החופש והנה כתה א׳ מגיעה. התחלנו ללמוד ולשחק
ואז פתאום היא שתקה וחייכה.
הילה: יש לי סוד!
אני: באמת?
הילה: קמה ומתקרבת ללחוש באוזני.
ואומרת- ״אני מאוהבת!״
אני בלחש: וואו…
הילה: זה נורא, כל פעם שאני רואה אותו אני מסמיקה כולי!
אני: אולי זה כיף להרגיש?
הילה: מחייכת במבוכה. ואומרת- וגם דופק לי הלב ממש מהר! ( עדיין לוחשת)
אני: והוא היה בגן שלך?
אני אגלה לך סוד, גם בנים מרגישים…
היא: כן, לפעמים הוא גם מסמיק לידי…
ואז היא צחקה המקסימה, צחוק פעמונים.
ללמד וללמוד זה כיף.

קרא עוד ←
שנה טובה!
בלוג

שנה טובה!

כיף וטוב לתת ולקבל אהבה…
ילדה של אהבה.
שנה טובה!

קרא עוד ←
למידת האותיות דרך ציור ואמנות
בלוג

למידת האותיות דרך ציור ואמנות

סיוון הגיעה אלי כי אינה מצליחה לקלוט אותיות וצלילים. כבר בגיל 6 יש לה התנגדות ללמוד והיא מראה זאת בדרכים שונות- אינה מתיישבת ליד השולחן, או מתנגדת לשחק, אינה מביטה בעיני המורה , אינה עונה לשאלות.
בפעם הראשונה שבאה אלי ראיתי שיש בידיה שקית עם צבעים. ושיחקנו מעט, וחוויתי בשיעור את ההתנגדויות של סיוון והפחד שלה מלהכשל.
בפעם השניה בין המשחקים שפיזרתי על השולחן הנחתי גם צבעים ומחברת אומנות מהודרת. הצגתי בפני סיוון את המשחקים ולגבי הצבעים הדגשתי שהם מיוחדים ויוצרו במיוחד עבור אמנים והסברתי לה מה מיוחד בהם, כך גם עם המחברת.
אפשר היה לראות את האור נדלק בעיניה. והיא בחרה לפעילות הראשונה שלנו לצייר. סיפרתי לה שאני גם מורה לציור, במהלך הזמן שהיא ציירה היא הסכימה לקבל את ההדרכה שלי ואת מה שהצעתי לה להוסיף לציור. ציירנו את הסתיו, אני על דף והיא במחברת. אחר כך ציירנו את האות א שהיא כמו אדם העומד על האדמה ואת הצליל של הקמץ מתחתיו (הצליל A). בזמן הציור חשתי את השקט הפנימי אצל סיוון, התנועתיות שלה פסקה, היא התרכזה בציור, בצבעים, בכיוון מריחת הצבע ובמימוש הרצון שלה על הדף.
אחר כך הוצאתי ספר וביקשתי שנקרא יחד סיפור באורך עמוד עם הצליל A בלבד.
סיוון התחילה לקרוא ולאחר שהגיעה לשורה השלישית החמאתי לה שהיא קוראת יפה. היא הרימה את ראשה נעצה בי מבט רך שאומר- ״הצלחתי, אני בהלם מעצמי״
ואני עניתי לה במבט שאומר ״ אני כאן בשבילך למה שתרצי״ ואמרתי במילים: את מצליחה.
היתה שם אהבה ומילוי צורך והכרה והענקת מרחב לרגש.
לפני שסיוון הלכה היא שאלה ״באיזה יום ניפגש בשבוע הבא?״
חייכתי. גם כעת אני מחייכת.
הנה הציורים של סיוון. ציורי הלב.

קרא עוד ←