אחיזת עפרון שגויה וכתב יד לא קריא
בלוג

אחיזת עפרון שגויה וכתב יד לא קריא

כתב יד זוועתי לילד?!
הגיעה אלי ילדה קסומה שאי אפשר לקרוא מה שהיא כותבת… הילדה מיואשת, ההורים לא יודעים מה לעשות. בשיעור אחד לימדתי אותה איך מחזיקים נכון כלי כתיבה ומה הכיוון הנכון לכתוב את האותיות- מלמעלה למטה.
בצילום אפשר לראות- את תחילת החיבור שהיא כתבה בכתב חרטומים לא ברור, לפני שלימדתי אותה. מאמצע החיבור ועד לסיומו אפשר לראות איך היא כותבת אחרי שלימדתי אותה. הצלחה! חיוכים מכאן עד להודעה חדשה, גם של הסבתא שהגיעה לשיעור.
בתמונה אחת- אחזקה נכונה של כלי כתיבה (עם הגומי השחור סביב פרק כף היד).
בתמונה שניה האחזקה הלא נכונה שנעלמה.

קרא עוד ←
טוב לקבל מעולה
בלוג

טוב לקבל מעולה

הנה משהו טוב מאד… מה שנקרא כולם מרוצים והחיים יפים!
נערה שהציון שלה עלה בשלושים נקודות מהמבחן הקודם בפיסיקה!

קרא עוד ←
לדעת לכתוב טיעון
בלוג

לדעת לכתוב טיעון

כתה יא זה שלב שבו אם התלמיד אינו יודע לטעון טענות הוא אבוד בחלל. למה? כי כדי לענות על שאלה בבגרות לא צריך רק לדעת את ה״חומר״ הנלמד אלא לדעת לטעון טענה ואף לטעון טענה שכנגד/הפוכה. וכדי לטעון יש לדעת קודם כל אסטרטגיות למידה בסיסיות. טעינת טענה וטענה הפוכה לה הן בעצם שיא החשיבה בגיל התיכון. ולא פשוט לתלמיד להגיע לזה. לכן אני כל כך גאה בתלמיד שעבד קשה כל השנה וכתב את זה אתמול-

טענה- יש אנשים שמאמינים שכדאי לאפשר משחקי כדור בהפסקות בבית הספר מכוון שזוהי פעולה שיוצרת קשרים בין תלמידי בית הספר. בנוסף לכך הפעילות הספורטיבית המאתגרת במשחקי כדור היא בריאה בשביל הילדים. לכן, כדאי לאפשר משחקי כדור בבית הספר.
טענה שכנגד- אך יש אחרים הטוענים שכדאי לאסור משחקי כדור בהפסקות בבית הספר, משום שהם גורמים לילדים להתנהג בצורה תחרותית ואגרסיבית, מה שמוביל לפציעות ומריבות בין הילדים. משום כך יש לאסור משחקי כדור בהפסקות, כדי למנוע פציעות ומריבות בין הילדים.
הכרעה בין הטענות- לדעתי כדאי לאפשר לילדים לשחק בכדור בהפסקות מפני שהספורטיביות והתחרותיות הם חלק טבעי מהתפתחות של ילדים, והקשרים החברתיים שהם יוצרים במשחק זה הם חשובים מידי בשביל לוותר עליהם בגלל פציעות קלות. לכן אני תומך בטענה המקורית שיש לתת לילדים לשחק בכדור בבית הספר כי היתרונות של המשחק גדולים מהחסרונות.
נכון, יש עוד עבודה לעשות (פתיחה וסיום לטיעון, דוגמאות לכל ביסוס, הוספת מילות קישור ועוד…)
אבל זה שהצליח לכתוב בסיס של טענה – התעלפתי על המקום מעונג! העבודה שלי זה תענוג אחד
מתמשך…

קרא עוד ←
להתקבל לכיתת מחוננים
בלוג

להתקבל לכיתת מחוננים

יש יותר טוב מלקבל ווטס אפ כזה על הבוקר?!
אמא של תלמיד שלי כותבת-
״הי ענת, רציתי לספר לך שעמית עבר את המבחנים בכתב לתכנית נחשון, כולל כתיבת טיעון! בכתב יד! ילד שלפני חצי שנה לא הייתי מאמינה שמסוגל לכתוב בכתב ידו משפט אחד קריא, שהיינו כפסע מלוותר על הכתיבה לגמרי, כולנו, כולל צוות בית הספר שלו, ובטח לא לכתוב טיעון קצר, קריא ובהיר – אשכרה עבר את המיונים, שניגשו אליהם 300 ילדים! לגמרי בזכותך (טוב, גם בזכותו 😜) תודה רבה! ♥️״

שמחה וחום בלב שלי. אסירות תודה על שאני יכולה לתת ויש מי שאוהב לקבל ומצליח.
(תכנית נחשון – תכנית למחוננים מצטיינים בהוד השרון).

קרא עוד ←
חווית כישלון – מה עושים איתה?
בלוג

חווית כישלון – מה עושים איתה?

בורחת מזה , אבל הפעם לא. שיעור תנועה ואני לא מצליחה. לא מצליחה לטפס לגובה, להרים את עצמי לאן שאני רוצה ואז גם נפצעתי בקטנה. איך זה? אני שואלת את עצמי, בפעם שעברה הצלחתי יותר. ואז זרם התודעה מתחיל לזרוק לעברי- ״טוב, עכשיו זה עכשיו, מה הקשר לפעם שעברה? אני רוצה להצליח , אני לא מצליחה״, תחושה של כאב מתפשטת מהשרירים לכיוון בית החזה והבטן ומהמחשבות לכל מקום. אז עולה גם הפחד ותחושת עלבון צורבת
והנה היא במלא תפארתה- חווית כשלון.
אני מחזיקה בה ומתבוננת, מה זה הישות הזו? לוקחת צעד אחורה ולא מצמידה את החוויה אלי. זה מתפוגג מעט, כי אני רואה שהכשלון הוא לא אני, הוא פרשנות מסויימת שלי לסיטואציה של חוסר הצלחה למה שקבעתי לעצמי שאני רוצה.
אני לא חייבת לרצות בדיוק את זה, אני לא חייבת לרצות בדיוק לבצע באופן הזה, אפשר לשנות אסטרטגיה ואז התוצאה תשתנה. אפשר לחוות את חווית הכשלון אבל להבין שזה לא בהכרח רע.
והאם יש בכלל הבדל בין טוב לרע כפי שאני תופשת אותו כרגע? לפעמים מגיעים אלי ילדים ללמוד ואני רואה שאין להם כלים ואסטרטגיות להתמודד עם חווית כשלון נמשכת צורבת שיש להם בלימודים. והילד מזדהה לחלוטין עם ישות הכשלון וחווה את עצמו ככשלון, הוא והכשלון חוברים לאחד. הרבה עבודה ומודעות יש להפעיל עוד לפני שניגשים בכלל ללמידה כדי להפריד ולראות שאני והחוויה שונות הן. אז היום הקסם הוא שהתחברתי לרגע לחווית הכשלון והזדהתי איתה ואז התחלתי לפרק אותה ממני, לראות שרק במחשבות שלי יצרתי את החוויה הזו. טוב לחוות את זה כי לפעמים אני שוכחת איך זה מרגיש ואז ההתנגדת של הילד ללמוד הופכת להיות לי קשה. אני נדבקת במחלת ההזדהות ורק אם אני זוכרת לא לקחת על עצמי את הוירוס הזה אפשרי שאשחרר את הילד מההצמדות שלו לחווית הכשלון. השחרור הזה הוא אקט של אהבה ורק מתוך אהבה אפשר ללמוד.
אז ראשית אני משחררת וקוראת לאהבה לבוא… משם הכל אפשרי, אפילו הצלחה…

קרא עוד ←